traningfyrtio.blogg.se

En redogörelse av min träning och hur jag minskat mitt midjemått med 33 cm på ca 1,5 år och nu 40 cm efter 2 år.

Mina resultat efter 2 års träning.

Kategori: Allmänt

Hej.

Har inte skrivit på ett tag nu, men mycket har förändrats, både med mitt liv men framförallt med min kropp.
Det finns en massa saker som jag vill skriva om och kommer att göra det, men tar det senaste först.

Nu så har jag tränat i 2 år, dock ”bara” i genomsnitt ca 3 gånger per vecka pga att varannan vecka så har jag min dotter och kan då inte träna efter jobbet.

Min utveckling har varit:
1. Från ca 84 kg, till 74-75 kg och 16 cm på 3,5 månader. Åt fortfarande onyttigt.

2. Från 74-75 kg till 81 kg och 17 cm på 14,5 månader. Började äta nyttigare. Skulle öka i muskler.

3. Från 81 kg till 74 kg och 4 cm på 4,5 månader. Började med basövningar ”Golden five”, åt nyttigt.

4. NU: Från 74 kg till 71,1 och 3 cm på 1,5 månader. Börjat med en cut (minskar kalorierna under dagen, tillsammans med intermittent fasting 16/8) och ska försöka ligga på 10-11% underhudsfett till sommaren. Tror jag nu ligger på ca 13%.

Utveckling under dessa två år:
Vikt: - 12,9 kg
Midjemått: - 40 cm
Styrka (Marklyft 1RM): + 100 kg

Mina siffror nu:
Vikt: 71,1 kg
Midjemått: 80 cm
Styrka (Marklyft 1RM): 160 kg (Detta gäller inte nu pga cutten = 140 kg).

Kommentera inlägget här: