traningfyrtio.blogg.se

En redogörelse av min träning och hur jag minskat mitt midjemått med 33 cm på ca 1,5 år och nu 40 cm efter 2 år.

Första löpträningen utomhus och träning med relaxavdelning.

Kategori: Allmänt

Iförrgår så var jag och testade hälsenorna för första gången ute på över ett år, visste inte hur konditionen var, är ju väldig skillnad mot ett spinningpass eller ett HIIT-pass styrketräning.
Sprang trots att det spöregnade (hade redan bytt om och kommit ut innan jag upptäckte det). Löpte på konstgräs runt en 11-mannafotbollsplan. Allt kändes bra efter de första tre varven. Hälsenorna, lungorna, hjärtat och benen. Hade kört ett 2-timmars spinningpass på onsdagen så jag var lite stel i benen dock.
Löpte på i regnet och det blev 15 varv, vilket jag tror blev ca 5,2 km (alla planer är lite olika stora) på en halvtimme.
Jätteglad att det gick :)
 
Idag så var jag för första gången och testade SATS Vasagatan, på inrådan av en spinningkompis som berättat om relaxavdelningen. Typiskt hotellgym och jag kan säga att jag var den enda som lyfte "tungt" där. Blev lite marklyft på 110kg och lite squats. Sedan så var det rumpa, baksida lår och vader i en timme.
Bubbelbad och lite avslappning i bassängen efter träningen var otroligt rogivande och skönt efter passet. Kan varmt rekommendera den delen om man kan stå ut med ett litet mediokert men helt funktionellt gym.
 
Ha det så bra.
 
 
Kommentera inlägget här: